مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 10:102020-01-22پزشكي

حدود 30 درصد ایرانی ها کبد چرب دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهزاد حاتمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب با اشاره به اجرای برنامه کبد سالم در استان تهران افزود: - ، بهزاد حاتمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب با اشاره به اجرای برنامه کبد سالم در استان تهران افزود: پنج هزار نفر در این برنامه مورد غربالگری و ارزیابی قرار می گیرند و سونوگرافی کبد و خونگیری از بیماران برای آزمایش های شمارش خون، کبد، کلیه، قند خون ناشتا، چربی و هپاتیت B.

و C.

به صورت کاملا رایگان برای داوطلبان این طرح انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این فوق تخصص کبد و گوارش گفت: در گام بعدی تمامی آزمایشات بررسی و در صورت وجود مشکل یا مورد مشکوکی افراد به مراکز سطح بالاتر تخصصی و فوق تخصصی کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارجاع داده می شوند.

به گفته حاتمی، در مرحله اول این طرح، جمعیتی حدود 1000 نفر درشهر بومهن مورد آزمایش و غربالگری قرار خواهند گرفت و در ادامه این جمعیت تا 5 هزار نفر نیز افزایش می یابد و این ارزیابی ممکن است تا بازه زمانی دو تا سه ساله به طول بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه طرح کبد سالم، طرحی اپیدمیولوژیک است، توضیح داد: این طرح در گام نخست از بومهن آغاز و در ادامه سایرقسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 30 درصد ایرانی ها کبد چرب دارند

حدود 30 درصد ایرانی ها کبد چرب دارند