مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 07:102020-01-22پزشكي

نظارت کافی بر محصولات لبنی فله ای و سنتی وجود ندارد


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه محصولات صنعتی و کارخانه ای توسط چهار دستگاه نظارتی قوی رصد می شود، بر تضمین سلامت محصولات غذایی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید امیرمحمد مرتضویان، با اشاره به اینکه ریشه سم موجود در شیر و لبنیات موسوم به آفلاتوکسین در غذای دام است، افزود: اگر دام، غذایی مثل علوفه یا ذرت را بخورد که آلوده به کپک های سازنده سم آفلاتوکسین باشد، ممکن است این سم تولید و وارد شیرشود.

وی تاکیدکرد: البته این توضیح بدان معنا نیست که وجود این سم در شیر و لبنیات به میزانی که برای بدن مضر باشد در این محصولات مشاهده شده است.

مرتضویان ادامه داد: وظیفه سازمان دامپزشکی پایش و بررسی شیر، گوشت و فرآورده های دامی سالم است بنابراین مردم مطمئن باشند که این سازمان نظارت های کافی را به عنوان مرجع ذی صلاح اعمال می کند.

وی در ادامه به ویژگی های شیر سالم اشاره کرد و افزود: شیر سالم شیری است که از فیلترهای استانداردهای ملی کشور عبور کرده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه در کشور حدود 33 هزار قلم کالا دارای استاندارد ملی مشخص شده اند، اذعان داشت: شیر خام باید به لحاظ ویژگی های میکروبی، سموم شیمیایی و حسی دارای استاندار ملی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت کافی بر محصولات لبنی فله ای و سنتی وجود ندارد

نظارت کافی بر محصولات لبنی فله ای و سنتی وجود ندارد