مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:462020-01-21اقتصادي

آموزش همگانی شنا و نجات غریق، آمار غرق شدگان را کاهش می دهد


امسال آمار غرق شدگی در برخی استان ها از جمله اصفهان به 2 برابر پارسال رسید که بسیاری از آنها در استخرهای کشاورزی و آبیاری، کانال های آب و رودخانه ها اتفاق افتاد.

در نیمه نخست امسال نزدیک به 60 مورد غرق شدگی در منابع آبی مختلف استان اصفهان مانند رودخانه، استخرهای کشاورزی و باغ ها، کانال های انتقال آب و مخزن ذخیره سد رخ داد که نزدیک به 35 نفر جان باختند.

ایلخان نوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: همه استخرهای عمومی در کشور زیر نظارت و کنترل هیات ها و فدراسیون نجات غریق و غواصی هستند اما در برخی موارد شاهد غرق شدن مردم در دریا، رودخانه ها و استخرهای آبیاری به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا و غریق نجات هستیم.

وی با بیان اینکه استخرهای عمومی دارای منجی تحت نظارت است و باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: اما در استخرهای باغی و کشاورزی، کسی حضور ندارد و وظیفه ما این است که برای همگانی کردن ورزش نجات غریق یعنی آشناکردن عموم مردم با آن اقدام کنیم.

نوری با تاکید براینکه طبق قانون وزارت ورزش، همه اماکن آبی که مردم به صورت عمومی استفاده می کنند باید دارای منجی غریق باشد، اضافه کرد: اگر این اماکن دارای منجی نباشد، اجازه فعالیت و بازگشایی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش همگانی شنا و نجات غریق، آمار غرق شدگان را کاهش می دهد

آموزش همگانی شنا و نجات غریق، آمار غرق شدگان را کاهش می دهد