مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 10:502020-01-21سياسي

«چهارطاقی دره‎بوری» از لالی در فهرست آثار ملی ثبت شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لالی گفت: اثر فرهنگی و تاریخی «چهارطاقی دره‎بوری» شهرستان لالی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

- اهواز- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لالی گفت: اثر فرهنگی و تاریخی چهارطاقی دره‎بوری شهرستان لالی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کوروش هاشمی‎فرد اظهار کرد: در راستای اجرای بند (ج) ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساس‎نامه این سازمان مصوب سال 1367 مجلس شورای اسلامی، اثر فرهنگی و تاریخی چهارطاقی دره‎بوری از شهرستان لالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

او با بیان اینکه چهارطاقی دره‎بوری با شماره 32504 ثبت شده است، افزود: این اثر تاریخی در منطقه آب جاز و در شرق روستای دره‎بوری و در کنار ایل راه شوکل به گریوه در 25 کیلومتری شمال شرق شهرستان لالی واقع شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالی تصریح کرد: با توجه به شیوه معماری اثر، وضع موجود قابل مقایسه با بناهای مذهبی دوره ساسانی است که کاربری آتشکده و جایگاهی خاص در آن دوره را داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چهارطاقی دره‎بوری» از لالی در فهرست آثار ملی ثبت شد

«چهارطاقی دره‎بوری» از لالی در فهرست آثار ملی ثبت شد