مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 10:362020-01-21اقتصادي

کشت ارقام پرمحصول در 18 هزار هکتار شالیزار گیلان


معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: یکی از راهکارهای افزایش تولید برنج کشت ارقام پرمحصول است و در گیلان 18 هزار هکتار از شالیزارها به کشت این نوع از ارقام برنج اختصاص دارند.

- ایسنا/گیلان معاون امور تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: یکی از راهکارهای افزایش تولید برنج کشت ارقام پرمحصول است و در گیلان 18 هزار هکتار از شالیزارها به کشت این نوع از ارقام برنج اختصاص دارند.

مسعود الماسی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تا امروز 35 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان با استفاده از بارندگی ها شخم زده شده است.

وی با اشاره به افزایش 13 درصدی شخم شالیزارهای گیلان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزود: افزایش تولید، صرفه جویی در هزینه ها، استفاده بهینه از آب بارش ها و از بین رفتن آفات گیاهی به ویژه کرم ساقه خوار برنج از مزایای شخم شالیزارها است.

الماسی با بیان اینکه اغلب شخم زمستانه انجام شده در شالیزارهای گیلان تاکنون در مرکز و شرق استان انجام شده ست، خاطرنشان کرد: میزان شخم زمستانه معمولا به میزان بارندگی در شهرستانها بستگی دارد و هر چقدر بارندگی بیشتر باشد، کشاورزان بیشتری برای انجام شخم زمستانه وارد شالیزارهایشان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت ارقام پرمحصول در 18 هزار هکتار شالیزار گیلان

کشت ارقام پرمحصول در 18 هزار هکتار شالیزار گیلان