مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 14:252020-01-20پزشكي

راه اندازی واحد OPU در مرکز ترومای اردبیل


رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه اندازی رسمی واحد OPU بخش نگهداری و مراقبت بیماران مرگ مغزی در ساختمان جدیدالتاسیس مرکز ترومای اردبیل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای اردبیل؛ اخوان اکبری گفت: این بخش مجهز با داشتن آی سی یو اختصاصی در افزایش کیفیت مراقبت ها و کاهش زمان رضایت گیری و اعزام بیماران مرگ مغزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: مراقبت از بیماران مرگ مغزی و اهدای عضوکاری ارزشمند، دارای ابعاد معنوی و نیز طاقت فرسا و پیچیده است و این مهم نیازمند داشتن بنیه علمی و توانمندی های خاص بوده و در همین راستا تیم های تشخیص و تایید و رضایت گیری دانشگاه اردبیل از توانمندترین تیم های کشور می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به کسب رتبه نخست استان اردبیل در اهدای عضو بیان کرد: از کل موارد شناسایی شده با سطح هوشیاری زیر 6 تعداد 195 بیمار با تشخیص های مختلف تعداد 51 مورد بیماران مرگ مغزی بوده است که با توجه به نتایج آزمایشات و بررسی های متعدد از این تعداد 34 مورد می توانستند اهداکننده عضو پیوندی باشند که اعضای سالم 12 بیمار با عدم رضایت خانواده ها برای اهدا مواجه بودیم.

اخوان اکبری تصریح کرد: تاکنون اعضای 22 نفر مرگ مغزی در استان با رضایت خانواده آنها به بیماران نیازمند اهدا شده است که با توجه به شاخصه های موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی واحد OPU در مرکز ترومای اردبیل

راه اندازی واحد OPU در مرکز ترومای اردبیل