مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 12:352020-01-20حوادث

کشف 500 شی تاریخی از دلالان عتیقه


«گنجینه ای تاریخی و ارزشمند یعنی حدود 500 شیء تاریخی از دلالان آثار تاریخی باقی مانده از هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی در تهران کشف و ضبط شد.

» - گنجینه ای تاریخی و ارزشمند یعنی حدود 500 شیء تاریخی از دلالان آثار تاریخی باقی مانده از هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی در تهران کشف و ضبط شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از قول سرهنگ محمد جواد سیفی - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران - اعلام کرد: در روزهای گذشته در یک عملیات برنامه ریزی شده با همکاری عوامل انتظامی از محل یک گروه از دلالان اشیای عتیقه در تهران 488 شی کشف و ضبط شده است.

او با اشاره به این که بخش قابل توجه این آثار کشف شده شامل 230 عدد سکه ساسانی ، 38 عدد حلقه تدفینی از جنس مفرغ از هزاره اول پیش از میلاد، 53 عدد مهره فیروزه ای رنگ از جنس خمیر شیشه از دوران اسلامی و 27 تکه از قطعات کمربند زرین از جنس طلا مربوط به دوران اسلامی است، افزود: در این عملیات آثار ارزشمند تاریخی دیگری مانند گوشواره ، انگشتر ، دستبند ، ظروف ، خنجر و آویز گردنی به دست آمده است، همچنین از مجموع آثار مکشوفه 40 قلم شی نیز فاقد اصالت تاریخی و فرهنگی اعلام شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 500 شی تاریخی از دلالان عتیقه

کشف 500 شی تاریخی از دلالان عتیقه