مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 دی 1398 ساعت 09:252020-01-20فرهنگي

از جعل شعرهای عارف قزوینی تا مقاله سازی در دانشگاه ها


سعید پورعظیمی در عین حال که از ایرج میرزا، خطاها و بدخوانی و تحریف شعرهای او گفت، نسبت به مقاله هایی که در رشته زبان و ادبیات فارسی منتشر می شود، - سعید پورعظیمی در عین حال که از ایرج میرزا، خطاها و بدخوانی و تحریف شعرهای او گفت، نسبت به مقاله هایی که در رشته زبان و ادبیات فارسی منتشر می شود، انتقاد کرد و از آرزویش برای تصحیحی از دیوان شمس گفت.

این پژوهشگر که رساله دکتری او با عنوان تصحیح دیوان عارف قزوینی و تحقیق در احوال وی برگزیده جایزه استاد فتح الله مجتبایی شده است، به پرسش های ایسنا درباره عارف قزوینی و ضرورت تصحیح دیوان او و همچنین وضعیت مقاله های علمی در رشته ادبیات، پاسخ داد.

این گفت وگو در پی می آید: عارف صدای مشروطه است ˜ عارف قزوینی در کنار بهار ، ایرج، میرزاده عشقی و فرخی از مهم ترین شاعران عصر مشروطه بوده است.

دیوان او بارها چاپ شده، ضرورت تصحیح دیوان او و پرداختن به زندگی و اندیشه عارف قزوینی چه بوده است؟ آیا فقط علاق شخصی بوده یا ضرورتی دیگر در کار بوده است؟ هیچ کاری بدون علاقه شخصی پیش نخواهد رفت.

عارف شاعر ملی ایران است.

او شخصیتی عبوس، عصیانگر و پرخاشگر داشت، در دوره ای متجاهرانه زیست، بی محابا عشق ورزید، در پایتخت با آرزوهایی خروشان همگام جنبشِ آزادی خواهی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جعل شعرهای عارف قزوینی تا مقاله سازی در دانشگاه ها

از جعل شعرهای عارف قزوینی تا مقاله سازی در دانشگاه ها