مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 11:302020-01-19دانش

آلیاژی با خواص ویژه صنعت حمل و نقل ساخته شد


محققان کشور موفق به ساخت قطعات آلومینیمی نانو ساختار در مقیاس آزمایشگاهی شدند که استحکام بالا و صرفه جویی در استفاده از مواد ویژگی این فلز است و در صنعت حمل و نقل کاربرد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان دانشگاه امیرکبیر با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به ساخت قطعات آلومینیمی نانو ساختار در مقیاس آزمایشگاهی شدند.

دستاورد مهم آن تولید مواد با استحکام بالا و به اندازه کافی سبک است.

پس می تواند کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون داشته باشد.

کامران دهقانی مجری این طرح پژوهشی گفت: این مواد به طور گسترده می تواند در صنایع حمل و نقل و هوافضا که علاوه بر بحث ایمنی، کاهش وزن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این طرح دانش فنی تولید مواد فوق ریزدانه و نانو ساختار با روش ترکیبی جدید توسعه یافت و نمونه محصول تولید شده و آزمایشات لازم روی آن انجام شد.

به گفته وی، تلاش برای کاهش وزن وسیله نقلیه و از طرفی بهبود مسائل ایمنی با تولید مواد خاص سال ها است که در حال انجام است.

تحقیقات مختلفی برای افزایش استحکام مواد و در کنار آن کاهش وزن و حجم مواد مورد استفاده در صنایع مختلف انجام شده است و تکنیک های مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلیاژی با خواص ویژه صنعت حمل و نقل ساخته شد

آلیاژی با خواص ویژه صنعت حمل و نقل ساخته شد