مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 10:352020-01-19اجتماعي

گمانه زنی در کشتی تاریخی قروق با احتیاط کامل انجام شده است


سرپرست هیئت باستان شناسی کشتی تاریخی قروق گفت: گمانه زنی در کشتی تاریخی قروق با احتیاط کامل انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی گیلان سرپرست هیئت باستان شناسی کشتی تاریخی قروق گفت: تصاویر ماهواره ای و پهپادی از یک دهه گذشته و اطلاعات مردم شناسی هیئت کاوش باستان شناسی نشان می دهد که محتویات داخل کشتی، ماسه ساحلی است که توسط امواج وارد کشتی شده و فاقد لایه های تاریخی است.

حسین توفیقیان با بیان اینکه اواسط دهه 80 گزارش های پراکنده ای از وجود شناوری چوبی در آب های سواحل قروق تالش ارائه شد، افزود: طی سال های بعد با کاهش تراز آب دریای خزر، به تدریج بقایای یک شناور چوبی آشکار شد.

وی با اشاره به ارسال پرونده ثبت ملی شناور تاریخی قروق تالش به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شورای ثبت آثار ملی، گفت: به دلیل سوال های متعددی همانند سن شناور، چوب شناسی، ابعاد و اندازه واقعی، مالکیت و نحوه ساخت آن و دلایل وجود شناور در این مکان مطرح و ثبت آن به بررسی و مطالعه آن منوط شد.

توفیقیان تصریح کرد: بررسی جامع این شناور در چارچوب طرح شناسایی و حفظ میراث فرهنگ دریایی، مطالعات کشتی تاریخی قروق تالش توسط پژوهشکده باستان شناسی و با حمایت مالی سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان و پژوهشگاه ملی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی در کشتی تاریخی قروق با احتیاط کامل انجام شده است

گمانه زنی در کشتی تاریخی قروق با احتیاط کامل انجام شده است