مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 08:452020-01-19پزشكي

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان


پویش ملی سرطان از یکم بهمن ماه در دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر از هر 10 مرگ ومیر در کشور، هفت مرگ مربوط به بیماری های غیر واگیر است که از این تعداد پنج مرگ مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی است.

آرش یلالی افزود: بعد از بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها مهم ترین عامل مرگ ومیر در کشور به شمار می رود ولی علم ثابت کرده 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری بوده و متأثر از سبک زندگی ما هستند.

وی به برگزاری همه ساله پویش ملی سرطان اشاره کرد و افزود: در این پویش از 2 جنبه برای حساس سازی و همراه سازی مردم استفاده می شود که در جنبه نخست پیشگیری از ابتلاء به سرطان و در مقوله دوم تشخیص به موقع این بیماری مطرح می شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان سرطان سینه را شایع ترین سرطان در کشور دانست و گفت: خود مراقبتی و شناسایی به موقع نقشی کلیدی را در درمان این سرطان دارد و با چند اقدام ساده می توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

وی هدف کلی این پویش ملی را کاهش بروز مرگ ومیر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آن اعلام کرد و افزود: مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده ها، مجریان خارج از حوزه سلامت و سیاست گذاران و مجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان

آغاز پویش ملی سرطان در دانشکده علوم پزشکی آبادان