مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 دی 1398 ساعت 00:302020-01-18اجتماعي

تربیت معلم با رشد منفی اعتبارات دولتی؟


به جرات می ‏توان گفت که کمبود معلم مهمترین چالش و برنامه‏ ریزی بهینه و مؤثر برای تربیت معلم مهمترین مسئله آموزش و پرورش در شرایط کنونی است.

- تأسیس دانشگاه فرهنگیان با فاصله حدود یک ماه پس از تصویب سند تحول بنیادین و قبل از تصویب زیر نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، بارقه امیدی برای تربیت معلمانی شایسته به وجود آورد ولی اکنون، با گذشت هفت سال از فعالیت این دانشگاه، تأمین عادلانه معلم برای مناطق مختلف کشور با چالش ‏هایی به مراتب بیشتر از گذشته مواجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ضعف عمیق و دیرین در برنامه ‏ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش و کم توجهی به نظام تأمین و تربیت معلم، کیفیت و عدالت آموزشی را در مدارس دولتی و مناطق محروم به شدت تنزل داده و پیش بینی می ‏شود با استمرار این شرایط، وضعیت تأمین و تربیت معلم روز به روز حادتر و کم کیفیت‏ تر شود.

شرایط دانشگاه فرهنگیان دانشگاه متولی تربیت معلم، در زمینه فضای آموزشی و رفاهی، نسبت دانشجو به استاد و به طور خاص بودجه و اعتبارات دولتی، نشان دهنده وضعیت نامناسب و ناعادلانه بودجه و اعتبارات این دانشگاه بر مبنای قوانین و در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور است.

رشد منفی سرانه اعتبارات دولتی، سرانه سه برابر کمتر و سه برابر شدن در آمد اختصاصی، ویژگی‏ های برجسته بودجه 1399 دانشگاه ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت معلم با رشد منفی اعتبارات دولتی؟

تربیت معلم با رشد منفی اعتبارات دولتی؟