مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 16:102020-01-18اقتصادي

بخش عمده کشاورزی دیم لرستان از بین رفت/ ساختار نامناسب مصرف آب


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان، گفت: بعد از 12 فروردین ماه امسال و وقوع سیلاب، تقریباً بارش مؤثری نداشتیم و بخش عمده کشت دیم از بین رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا میرزایی امروز شنبه در کارگاه گسترش سواد آبی که با همکاری شرکت آب منطقه ای لرستان و آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: در سال آبی 98-97 میزان بارش های استان لرستان معادل 1160 میلی متر بوده که در بین استان های کشور بیشترین بارش ها را داشتیم، در 12 فروردین ماه سال جاری سیلاب با دوره بازگشت هزار ساله اتفاق افتاد که در 10 قرن گذشته این سیلاب بی سابقه بود ولی با این وجود بعد از 12 فروردین ماه تقریباً بارش مؤثری نداشتیم و بخش عمده کشت دیم از بین رفت.

وی، افزود: توان تبخیر در دنیا با توجه به شرایط اقلیمی و دمای هوا حدود 800 میلیمتر است و در کشور ایران توان تبخیر بیش از 2100 میلی متر است که این به عنوان یک مشکل اقلیمی در ایران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان، تصریح کرد: ایران از لحاظ جمعیتی حدود یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، در صورتی که سهم منابع آبی ایران در دنیا کمتر از 36 صدم درصد است.

میرزایی با بیان اینکه عوامل انسانی بر مشکلات طبیعی افزوده است، عنوان کرد: ساختار مصرف آب در کشور مناسب نیست به طوریکه از 100 درصد آب تولیدی کشور حدود 92 درصد در بخش کشاورزی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش عمده کشاورزی دیم لرستان از بین رفت/ ساختار نامناسب مصرف آب

بخش عمده کشاورزی دیم لرستان از بین رفت/ ساختار نامناسب مصرف آب