مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 13:502020-01-18اقتصادي

انجام اولین معامله رسمی بانک مرکزی


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز برای اولین بار، معامله اوراق بدهی دولتی را در چارچوب عملیات بازار باز و در قالب خرید قطعی اوراق مزبور انجام داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداو سیما از روابط عمومی بانک مرکزی، امروز بانک مرکزی برای اولین بار، معامله اوراق بدهی دولتی را در چارچوب عملیات بازار باز و در قالب خرید قطعی اوراق مزبور انجام داد.

همچنین این بانک در نظر دارد روز چهارشنبه مورخ 2 بهمن ماه مجدداً اقدام به خرید قطعی اوراق بدهی دولتی از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در چارچوب عملیات بازار باز کند.

در همین جهت تمامی سازوکار ها و شرایط مربوط به خرید قطعی مزبور برای کلیه بانک های عضو بازار بین بانکی ارسال شده است و این بانک ها تا ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه مورخ 1 بهمن مهلت دارند تا بر اساس نیاز های نقدینگی کوتاه مدت خود، پیشنهادات فروش خود را به بانک مرکزی ارسال نمایند.

هدف بانک مرکزی از معرفی عملیات بازار باز، نوسازی چارچوب سیاست گذاری پولی با به کارگیری ابزار های غیرمستقیم پولی است.

عملیات بازار باز به همراه استفاده از دامنه نرخ سود (اعطای تسهیلات به بانک ها در قبال اخذ وثیقه و سپرده پذیری از بانک ها) به بانک مرکزی اجازه می دهد مدیریت موثرتری بر نرخ سود بانکی و تخصیص بهینه نقدینگی در بازار بین بانکی ریالی داشته باشد؛ تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اولین معامله رسمی بانک مرکزی

انجام اولین معامله رسمی بانک مرکزی