مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 11:162020-01-18سياسي

12 موزه دانشگاهی ایران در سایت بین المللی به ثبت رسیده است


فاطمه احمدی روز شنبه درحاشیه نشست آموزشی موزه داری و گردشگری در موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس در گفت وگو با ایرنا افزود: کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی یکی از کمیته های زیر شاخه شورای بین المللی موزه ها است.

وی بیان کرد: در ایکوم جهانی (شورای بین الملی موزه ها) حدود 30 کمیته از جمله موزه های باستان شناسی، شیشه، پول و بانکداری معرفی شده است و یکی از این کمیته ها موزه های دانشگاهی است که در کشور از این نوع موزه ها که مربوط به معرفی تاریخچه دانشگاه ها است کمتر شناخته و معرفی شده است.

وی بیان کرد: کمیته موزه های دانشگاهی در دنیا بیش از سه هزار موزه را در خود ثبت و ضبط کرده است و با این کار نگاه ویژه ای به موزه های دانشگاهی می شود.

احمدی تاکید کرد: مراکز دانشگاه ها محل تحصیلات تکمیلی هستند و با تاسیس موزه های دانشگاهی به دانشجویان تاریخ و هویت مرکز تحصیلی آنها را معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: هرچند ایران با تاسیس دانشگاه جندی شاپور در استان خوزستان در این عرصه پیشگام است اما امروز با حدود یکهزار و 500 موزه دانشگاهی در قاره اروپا متوجه می شویم این قاره در معرفی تاریخ دانشگاه ها موفق تر بوده است.

احمدی اضافه کرد: بیشترین آمار موزه های دانشگاهی و پزشکی مربوط به کشور آلمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 موزه دانشگاهی ایران در سایت بین المللی به ثبت رسیده است

12 موزه دانشگاهی ایران در سایت بین المللی به ثبت رسیده است