مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 دی 1398 ساعت 17:162020-01-17پزشكي

رها بودن معتادان متجاهر احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کند


سعید ناجی عصر جمعه در دیدار با براتی مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور اظهار داشت: بحث معتادان به ویژه معتادان متجاهر و کسانی که در کوچه و خیابان رها هستند موجب نگرانی عمومی جامعه، مسوولان و مردم است.

وی ادامه داد: اعتیاد به عنوان مادر آسیب ها، به دنبال خود آسیب هایی همچون طلاق، بیماری واگیردار و بسیاری آسیب های دیگر را به همراه دارد و رهایی معتادان متجاهر در کوچه و خیابان علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی بار روانی منفی نیز دارد و ایجاد یاس و نامیدی می کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: برخورد با معتادان متجاهر علاوه بر جنبه درمانی باید موجب اتصال آنها به جامعه شود تا دوباره بتوانند به چرخه اجتماعی بازگردند.

ناجی اظهار داشت: برای بازگشت فرد معتاد به جامعه علاوه بر درمان هایی مانند سم زدایی و بهره گیری از شیوه های روان درمانی، لازم است که خانواده و جامعه آنها را بپذیرد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که معتادان مهارت بیاموزند و معتادان دارای مهارت نیز باید بتوانند اشتغال داشته باشند تا به جامعه بازگردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور جمع آوری معتادان متجاهر باید مرکزی ایجاد شود که علاوه بر درمان آنها بتوان اقدامات توانمند سازی و مهارت آموزی را نیز انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رها بودن معتادان متجاهر احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کند

رها بودن معتادان متجاهر احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کند