مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 07:152020-01-13پزشكي

مهمترین علل مرگ در کودکان 1 تا 59 ماهه


شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماهه، مقیاسی برای اندازه گیری میزان توسعه و رفاه هر کشور است و تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت کودکان به عنوان گروه آسیب پذیر جامعه در خدمات بهداشتی و درمانی هر کشور جایگاه ویژه دارد.

- شاخص مرگ کودکان یک تا 59 ماهه، مقیاسی برای اندازه گیری میزان توسعه و رفاه هر کشور است و تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت کودکان به عنوان گروه آسیب پذیر جامعه در خدمات بهداشتی و درمانی هر کشور جایگاه ویژه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فروغ مولا - سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در حاشیه پنجمین کمیته مرگ کودکان 59 تا 1 ماهه در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر فوت 3.

5 میلیون کودک زیر 5 سال در سال 2018، گفت: از علل مهم مرگ در کودکان 1 تا 59 ماهه عوارض زایمان زودرس، آسفیکسی، آنومالی های مادرزادی، ابتلاء به پنومونی، اسهال و مالاریا است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان جهانی بهداشت بیش از نیمی از موارد مرگ این کودکان قابل پیشگیری و درمان است.

وی افزود: آمار مرگ کودکان زیر پنج سال در سال 2018 در کشور ایران، 4.

14 مورد در هر 1000 تولد زنده بوده و تلاش های زیادی برای کاهش این آمار در سطح مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کشور در حال اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین علل مرگ در کودکان 1 تا 59 ماهه

مهمترین علل مرگ در کودکان 1 تا 59 ماهه