مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 دی 1398 ساعت 08:352020-01-11پزشكي

4 برابر شدن کشت محصولات تراریخته در دنیا


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: محصولات تراریخته دنیا از 50 میلیون هکتار در سال 2001  به بیش از 189 میلیون هکتار در سال 2017 رسیده است.

- ایسنا/اردبیل مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: محصولات تراریخته دنیا از 50 میلیون هکتار در سال 2001  به بیش از 189 میلیون هکتار در سال 2017 رسیده است.

محمدرضا آقاجانی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با استفاده از مهندسی ژنتیک می توان ژن های خاص ارزشمند را از یک موجود زنده به موجود زنده دیگر از همان گونه یا گونه دیگر اانتقال داد، که ضمن افزایش تولید باعث بهبود خواص مختلف می شود.

وی خاطرنشان کرد: به مواد غذایی تولید شده با این روش مواد غذایی تراریخته می گویند که در گیاهان تراریخته این تغییر معمولاً به منظور بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماری های گیاهی و برای بهبود عملکرد گیاه و بهره وری کشاورزی صورت می گیرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اولین محصول تراریخته در دنیا گوجه فرنگی تراریخته است که در سال 1994 به تایید اداره غذا و داروی آمریکا رسید و از سال 1996 کشت و تجاری سازی سویا و ذرت تراریخته در مقیاس جهانی آغاز گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 برابر شدن کشت محصولات تراریخته در دنیا

4 برابر شدن کشت محصولات تراریخته در دنیا