مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 05:452020-01-07پزشكي

افزایش غلظت موادشیمیایی مضر با جوشاندن زیاد آب


رییس انجمن تغذیه خراسان شمالی گفت: درصد غلظت موادشیمیایی مضر نظیر نیتریت و نیترات با جوشاندن زیاد آب افزایش می یابد و مصرف مداوم آن سلامت فرد را تهدید می کند.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس انجمن تغذیه خراسان شمالی گفت: درصد غلظت موادشیمیایی مضر نظیر نیتریت و نیترات با جوشاندن زیاد آب افزایش می یابد و مصرف مداوم آن سلامت فرد را تهدید می کند.

دکتر محمدرضا جلیلوند در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: بر خلاف تصور عموم، آب هر چه بیشتر بجوشد سالم تر نیست و جوشاندن مکرر آب در سماور و کتری با افزایش غلظت موادشیمیایی همراه است که مصرف آن برای بدن مضر است.

وی نسبت به مصرف آب جوشیده به طور مداوم هشدار داد و عنوان کرد: مصرف آب جوشیده به دلیل حذف املاح و مواد معدنی به ویژه کربنات کلسیم و منیزیوم توصیه نمی شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان نگهداری آب متفاوت است، اظهارکرد: مدت زمان نگهداری آب به شرایط بسته بندی و استفاده از تکنولوژی های روز و ضدعفونی کردن آن بستگی دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: قرار گرفتن در موقعیت هایی که امکان استفاده و اطمینان از آب سالم وجود ندارد، می توان از آبی که یک بار جوشیده شده، استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش غلظت موادشیمیایی مضر با جوشاندن زیاد آب

افزایش غلظت موادشیمیایی مضر با جوشاندن زیاد آب