مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 دی 1398 ساعت 08:402019-12-31سياسي

هشدار دادستان لنگرود


انتشار دهندگان صوت یا فیلم خصوصی ، خانوادگی یا افشای اسرار دیگران جزای نقدی خواهند شد.

- مرکز گیلان؛ دادستان عمومی و انقلاب لنگرود امروز گفت: برخی افراد سودجو و هنجارشکن با سوءاستفاده از وضعیت نامطلوب فضای مجازی با ورود به حریم خصوصی افراد، اقدام به تهیه و انتشار فیلم های خانوادگی و خصوصی شهروندان کرده و با این عمل غیر قانونی، زندگی آنها را دچار بحران ومشکلات روحی وروانی و احساس عدم امنیت می کنند.

سیدهاشم میرحسینی افزود: نکته حائز اهمیتی که در فضای مجازی به عنوان یک عامل مطرح است شکایت نکردن بزه دیدگان است که موجب سوء استفاده مجرمان می شود.

وی گفت:بسیاری از افراد نظیر دختران و بانوانی که اغفال شده و فریب این قبیل اشخاص را می خورند به دلیل ترس از آبروریزی ناشی از انتشار عکس و فیلم های خصوصی شان، بجای طرح شکایت و تظلم خواهی به خواسته های نامشروع آنان تن می دهند، غافل از اینکه اقدامات این اشخاص جرم است.

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود اعلام کرد: بر اساس ماده 17 قانون جرائم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت، تصویر، فیلم خصوصی یا خانوادگی و یا اسرار دیگری را بدون رضایت وی جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91روز تا 2سال یا ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دادستان لنگرود

هشدار دادستان لنگرود