مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 دی 1398 ساعت 21:252019-12-25پزشكي

چشم انداز پرستاری ایران در سال 2030


حرفه پرستاری، یکی از مهم ترین و ارزشمندترین شغل هایی است که با وجود ارائه خدمات متنوع و با اهمیت، از مشکلات ریز و درشتی نیز برخوردار است.

محققین کشور در یک مطالعه علمی، - چشم انداز این حرفه در ایران را در سال 2030 مورد بررسی قرار داده و پیشنهادهایی را به منظور بهبود وضعیت آن ارائه داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چشم انداز 2030 حرفه پرستاری در ایران فرصتی برای همه پرستاران و سیاست گذاران بوده که به این موضوع بیندیشند که چه مهارت ها و تجاربی جهت پیشرفت حرفه از نظر دانش و عملکرد مورد نیاز است.

این چشم انداز فرصتی برای احیای هویت پرستاری از دید عموم مردم است.

این موضوع دستاویز گروهی از پژوهشگران کشور از دانشگاه علوم پزشکی آجا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و مرکز تحقیقات علوم رفتاری قرار گرفته است تا آن را مورد بررسی قرار داده و به زیروبم آن بپردازند.

این محققان که یافته های خود را در نامه ای به سردبیر فصل نامه علمی پژوهشی ابن سینا منتشر نموده اند، در خصوص تغییرات پیش روی اجتماعی و صنفی این حرفه معتقدند: شواهد حاکی از آن است که روندهای مهم فناوری، اجتماعی، تغییرات جمعیت شناختی، تغییر الگوی بیماری ها و افزایش بار بیماری های غیر واگیر، پیر شدن جمعیت، افزایش آلودگی های زیست محیطی، افزایش مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات بهداشتی، افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز پرستاری ایران در سال 2030

چشم انداز پرستاری ایران در سال 2030