مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 دی 1398 ساعت 12:402019-12-24اجتماعي

راه شکافی بیخِ گوش گونه ای جهانی/ آب زیستگاه «فرزند آتش» قطع می شود؟


نامش در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست قرار دارد و تجارت آن ممنوع شده، اما راه شکافی بیخ گوش زیستگاهش دوستداران طبیعت را نگران کرده است؛ - بدبیاری های فرزند آتش تمامی ندارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: خانواده پهناور حیات وحش ایران راسته دوزیستان دم دار شامل هشت گونه سمندر بوده که اکثر آن ها در شرایطی بحرانی به سر می برند، در بین این خانواده، سمندر لرستان در سال های اخیر تهدیدهای بسیاری را تجربه کرده و همچنان جمعیت این گونه با خطرات مختلفی روبروست.

آسیب های جبران ناپذیر در انتظار زیستگاه سمندر قاچاق بیش ازحد این گونه به دست سوداگران حیات وحش، نمونه برداری با اهداف تجاری، زینتی و علمی، سیلاب ها، خشک سالی، ناهنجاری ها، صیادان طبیعی و… همه عوامل تهدیدکننده برای این گونه هستند و باید این بار راه شکافی به سمت زیستگاه این گونه را به همه عوامل یادشده اضافه کرد.

راه شکافی به سمت زیستگاه سمندر لرستانی، ممکن است آسیب های جبران ناپذیر به چرخه اکولوژیک سمندر و همه زیستمندان آن منطقه وارد کند این روزها خبر از راه شکافی به سمت زیستگاه سمندر لرستانی به گوش می رسد، موضوعی که کارشناسان و فعالان محیط زیست لرستان را با نگرانی مواجه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه شکافی بیخِ گوش گونه ای جهانی/ آب زیستگاه «فرزند آتش» قطع می شود؟

راه شکافی بیخِ گوش گونه ای جهانی/ آب زیستگاه «فرزند آتش» قطع می شود؟