مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 09:202019-12-23اجتماعي

کشف دو سازه جدید در محوطه جهانی پاسارگاد


سرپرست هیات فصل ششم بررسی های میان رشته ای و گمانه زنی در پاسارگاد از کشف دو سازه سنگی جدید در باغ شاهی در محدوده پاسارگاد خبر داد.

- سرپرست هیات فصل ششم بررسی های میان رشته ای و گمانه زنی در پاسارگاد از کشف دو سازه سنگی جدید در باغ شاهی در محدوده پاسارگاد خبر داد.

کوروش محمدخانی در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: در ششمین فصل از بررسی های میان رشته ای و گمانه زنی در پاسارگاد، تکمیل نقشه مغناطیسی محوطه پاسارگاد و اطراف آن ، ادامه بررسی های زمین باستان شناسی ، نمونه برداری به روش OSL (تحریک نوری؛ نمونه برداری روی رسوبات با هدف تاریخ گذاری نهشته های باستانی) و گمانه زنی روی برخی از آنومالی های خطی (بی هنجاری های مغناطیسی به دست آمده در نقشه های مغناطیسی محوطه) به دنبال ادامه اقدامات در سال های گذشته، در این فصل نیز انجام شدند.

به گفته او، بررسی مغناطیسی روی تُل تخت و در محوطه محصورشده خشتی در پشت تُل تخت انجام شد و بخش هایی از فضاهای بین کاخ ها و فضای بین کاروانسرا و آرامگاه کوروش و تُل خشتی در بخش غربی آرامگاه کوروش مورد بررسی مغناطیس سنجی قرار گرفت، که نتایج قابل توجهی را به دنبال داشت.

این عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ایجاد شش گمانه، روی بی هنجاری های مغناطیسی خطی در باغ شاهی و با هدف تشخیص کان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف دو سازه جدید در محوطه جهانی پاسارگاد

کشف دو سازه جدید در محوطه جهانی پاسارگاد