مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 دی 1398 ساعت 08:102019-12-23اقتصادي

کشف 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق


بیش از 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و 480 تن انواع مواد مخدر توسط مرزبانان اقتصادی کشور در گمرک کشف و ضبط شده است.

- سخنگوی گمرک با اعلام این خبر گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در 9 ماهه سال 1398 با بهره گیری از روش های نوین، موفق به کشف کالا های قاچاق، خودرو، سوخت، مواد مخدر، روان گردان ها و مشروبات الکلی شد.

سید روح اله لطیفی درخصوص کشفیات انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی افزود: براساس آمار، در 9 ماهه نخست سال 98 میزان مواد مخدر کشف شده 480 تن و 586 کیلوگرم بوده است که در این میان پیش ساز مواد مخدر صنعتی در صدر کشفیات قرار داشته و مابقی مربوط به اقسام دیگر مواد مخدر بوده است.

وی درخصوص جایگاه گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر اضافه کرد: کشفیات مذکور در حالی صورت گرفته که براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، گمرک ایران در سال های اخیر یکی از گمرکات برتر جهان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر شناخته شده است که به نظر می رسد تأکید مسئولان گمرک بر بهره گیری از سامانه های الکترونیکی و تلاش کارکنان و کارشناسان گمرک موجب افزایش کشفیات شده است.

در این راستا کشف 228 کیلوگرم شیشه جاسازی شده در سقف کانتینر یخچالدار از مبدأ افغانستان به مقصد امارات متحده عربی با بهره گیری از دستگاه ایکس ری و کشف 13 کیلو و 200 گرم مواد مخدر گل در باک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق

کشف 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق