دست های ناپاک، تئاتر را به دامن سرمایه داری انداخت/ تنها شده ایمقطب الدین صادقی که این روزها نمایش «چنور» را در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه برده، معتقد است دست هایی ناپاک تئاتر را به دامن سرمایه داری انداخته است و دلالان برای تئاتر تصمیم می گیرند. - قطب الدین صادقی که این روزها نمایش چنور را در سالن چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه برده، معتقد است دست هایی ناپاک تئاتر را به دامن سرمایه داری انداخته است و دلالان برای تئاتر تصمیم می گیرند. قطب الدین صادقی نمایشنامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر که این روزها نمایش چنور را در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می کند، درباره دغدغه خود درباره فرهنگ و ادبیات ایرانی که در آثارش همواره به آن ها می پردازد، به خبرنگار مهر گفت: دغدغه اصلی من این است که تئاتر باید در ارتباط با دوران خودش باشد؛ با مسائل و بحران هایی که مردم با آن ها درگیرند. تئاتر مفهومی اجتماعی دارد ولی از دهه 70 که ارتباطات جهانی تئاتر ایران شکل گرفت، تئاتر ما تبدیل به یک تئاتر مرده، توخالی و پوچ شد که پیوندش را با فرهنگ و جامعه ایرانی قطع کرده است. وی با بیان اینکه برخی کارگردان ها تلاش خود را می کنند تا تئاتر تبدیل به تئاتر مصرفی جهانی با پوسته بیرونی تفنن بشود، اظهار کرد: تئاتر در جهان یا برای تفنن است یا تئاتری است که امور اجتماعی را تحلیل می کند و چیزی را به زمان و دوران خود اضا برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |