مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 آذر 1398 ساعت 16:502019-12-17سياسي

تخصیص آب به اراضی کردستان با میانگین کشوری فاصله دارد


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اقدام ارزشمند وزارت نیرو در تخصیص آب 96 هزار هکتار به اراضی کشاورزی، براساس سند توسعه کردستان باید 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی شود تا به میانگین کشوری برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، مهدی فرشادان در حاشیه بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب سد آزاد سنندج که با حضور وزیر نیرو انجام شد، اظهار کرد: همه می دانیم که بودجه و اعتبارات کشور وضع مناسبی ندارد اما کردستان استانی ویژه است و باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: استان کردستاندارای 33 سد در حال احداث و یا بهره برداری است و چندین میلیارد مترمکعب آب دخیره پشت سدهاست و اینها ظرفیت های استان به شمار می رود.

وی عنوان کرد: علیرغم این ظرفیت ها میانگین استفاده اراضی کشاورزی از آب 10 درصد است که این میانگین و میزان تخصیص نیاز دارد به میانگین کشوری برسد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: براساس سند توسعه کردستان باید 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی شود تا به میانگین کشور برسیم و قطعا اگر این اتفاق بیفتد ایجاد اشتغال و تولید ثروت نیز در استان صورت گیرد.

فرشادان یادآور شد:کردستان نیازمند توسعه و تبعیض مثبت است و رسیدن به 96 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی اقدامی ارزشمند است اما کافی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص آب به اراضی کردستان با میانگین کشوری فاصله دارد

تخصیص آب به اراضی کردستان با میانگین کشوری فاصله دارد