مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 09:302019-12-16پزشكي

کاهش 75درصدی سوء تغذیه کودکان ایرانی


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در دو دهه اخیر سوء تغذیه کودکان بیش از 75 درصد در ایران کاهش یافته است.

- کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه کودکان زیر پنج سال کشور، هشت میلیون نفر از جمعیت کل کشور را در بر می گیرد گفت: براساس نتایج بررسی کشوری تعیین وضعیت تن سنجی، شاخص های تغذیه ای و رشد و تکامل، و برخی نشانگرهای ارزشیابی خدمات نظام بهداشتی در کودکان زیر 5 سال کشور در سال 1396 شیوع کم وزنی، کوتاه قدی و لاغری در کودکان زیر پنج سال کشور به ترتیب 4.

3، 4.

8 و 4.

3 درصد است.

وی گفت: طی دو دهه اخیر 76 درصد کاهش در کوتاه قدی ، 74 درصد کاهش در کم وزنی و 43 درصد کاهش در لاغری کودکان زیر پنج سال مشاهده می شود که بیانگر ارتقای وضع تغذیه کودکان زیر پنج سال کشور است.

در طی این دو دهه ،  مداخلات متعددی از جمله آموزشی و حمایت تغذیه ای انجام شده است.

یکی از برنامه های کشوری در راستای بهبود وضع تغذیه کودکان زیر پنج سال ، برنامه حمایت تغذیه ای از کودکان مبتلا به سوء تغذیه است که از سال 1380 در حال اجراست.

جهانپور افزود: در این برنامه کودکان مبتلا به سوء تغذیه خانوارهای نیازمند از طریق سیستم بهداشتی کشور شناسایی شده و در صورتی که فقر علت اصلی سوء تغذیه آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 75درصدی سوء تغذیه کودکان ایرانی

کاهش 75درصدی سوء تغذیه کودکان ایرانی