مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 07:302019-12-16دانش

باید به مقوله پژوهش در دانشگاهها توجه بیشتری شود


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: امروزه  نرخ پژوهش و اشتغال در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی بسیار پایین است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: امروزه  نرخ پژوهش و اشتغال در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی بسیار پایین است.

میر حسن رسولی صدقیانی در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک هفته پژوهش با تاکید براینکه باید به مقوله پژوهش در دانشگاههای بیشتر توجه شود، افزود: به طور قطع حلقه مفقوده در کشور عدم وجود نیروی مهارتی و کار آمد است چرا که از 290 رشته موجود در کشور تنها 20درصد رشته ها مهارتی هستند.

رسولی صدقیانی با اشاره به اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی ارتقای نیروی ماهر و پژوهشی از 15 درصد فعلی به 30 درصد است، تصریح کرد: نرخ پژوهش و اشتغال در دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی بسیار پایین بوده و همین فقدان پژوهش های عملی و عدم مهارت اموزی برای ورود به بازار کار از موانع مهم بهبود وضعیت اشتغال کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما سهم پژوهش و توسعه از تولید ناخالص داخلی تنها 5 درصد است، خاطر نشان کرد: ضروری است با اهمیت دادن به جایگاه تحقیق و پژوهش و قراردادن دانشگاه ها به عنوان مرکز قدرت جوامع این سهم را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید به مقوله پژوهش در دانشگاهها توجه بیشتری شود

باید به مقوله پژوهش در دانشگاهها توجه بیشتری شود