مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 06:562019-12-16اقتصادي

کارون عفونی شد


این روزها کارون به سختی نفس می کشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای مرکز خوزستان؛ کلاه حصیری را تا نزدیک چشمانش پایین کشیده و منتظر بود .

یک چشم به قلاب ماهیگیری و چشمی به کارون که حالا انگار به سختی نفس میکشید .

آقای محسنی که به گفته خودش گهگاهی برای گذران اوقات فراغت ماهیگیری میکند ، با حسرت به دور دست های کارون نگاه میکند و از پیشینه رودخانه ای میگوید که روزگاری ساحلش ، لنگرگاه کشتی های تجاری و تفریحی بوده و حالا به مجمع الجزایری میماند که آماج حملات زیست محیطی است .

رشد جمعیت و به واسطه آن گسترش صنعت و کشاورزی ، حجم وسیعی از آلایندگی را به رودخانه کارون تحمیل کرده و به همین دلیل به اعتقاد بسیاری از کارشناسان محیط زیست ، قطعا این رود خانه قدرت خود پالایی و پویایی گذشته را از دست داده .

ورود زهکش های کشاورزی و آلودگی های صنعتی از یک سو وتخلیه مستقیم فاضلاب تصفیه نشده ی چند بیمارستان به رودخانه کارون در استان از سوی دیگر ، حال شاهرگ حیاتی خوزستان را وخیم کرده است.

در استان خوزستان 59 بیمارستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت تصفیه فاضلاب 13 بیمارستان نامناسب است و ورود مستقیم فاضلاب به رودخانه و منابع آبی ، سلامت شهروندان خوزستانی را به خطر انداخته و ضربات مهلکی بر پیکره نحیف کارون وارد کرده .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارون عفونی شد

کارون عفونی شد