مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 05:202019-12-16اقتصادي

آغاز اجرای 189 طرح تحقیقاتی در سال زراعی جاری در دیم زارهای 16 استان


رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از آغاز اجرای 189 طرح تحقیقاتی در سال زراعی جاری در دیم زارهای 16 استان کشور خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از آغاز اجرای 189 طرح تحقیقاتی در سال زراعی جاری در دیم زارهای 16 استان کشور خبر داد.

صابر گلکاری در گفت وگو با خبرنگاران در تبریز با اعلام این مطلب گفت: امسال 133 طرح توسط محققان این موسسه به صورت مستقل و 66 طرح نیز مشترک با دیگر موسسات داخلی و خارجی در مناطق دیم کشور اجرا می شود .

وی افزود: طرح های تحقیقاتی در این موسسه با هدف معرفی ارقام جدید غلات، حبوبات، دانه های روغنی، گیاهان علوفه ای و مدیریت منابع برای دیم زارهای کشور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با تلاش محققان پنج رقم جدید از آخرین یافته های این موسسه تا پایان سال رونمایی می شود و چهار رقم نیز برای معرفی به کمیته تحقیقاتی کشور ارسال شده است .

به گفته رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تاکنون 66 رقم محصول معرفی و بذر آن ها برای کشت در اختیار کشاورزان دیم کار قرار گرفته است.

گلکاری افزود: ارقام این موسسه در مقایسه با ارقام شاهد و محلی 25 تا 30 درصد برتری عملکرد دارند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی گفت: با تلاش محققان و مروجان این موسسه در 70 درصد از اراضی دیم کشور بذرهای معرفی شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای 189 طرح تحقیقاتی در سال زراعی جاری در دیم زارهای 16 استان

آغاز اجرای 189 طرح تحقیقاتی در سال زراعی جاری در دیم زارهای 16 استان