مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 آذر 1398 ساعت 04:502019-12-16سياسي

رسالت اندیشمندان گشودن معرفت نهفته در نهج البلاغه است


معرفتی که در نهج البلاغه نهفته گنجینه ای ناگشوده است و رسالت اندیشمندان و علمای ما بر این است که این دانش، گنجینه و ذخیره را به کار بگیرند و در پیش روی نسل امروز قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از: آیین رونمایی از کتاب سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه تالیف آیت الله العظمی جوادی آملی، 24 آذر در سالن قلم کتابخانه ملی رونمایی شد.

اشرف بروجردی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت امیر(ع) فرمود: العلماء باقون مابقی الدهر اعیانهم مفقوده و آثارهم فی القلوب موجوده ، به این معنا که علما همواره باقی هستند.

تکریمی که امروز در این محفل به جا آورده ایم از سه چیز است، اول قلم با تاکید بر آیه نون و القلم و ما یسطرون و همچنین این روایت شناخته شده که فرمود: مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ .

همه ما می دانیم که جان عزیز است و شهید چه جایگاهی نزد خداوند دارد اما مدادی که دست علما است از آن هم شریف تر است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: دومین مساله تکریم عالم است که پیامبر(ص) فرمود: عُلَماءُ اُمّتی کانْبیآءِ بنی اِسراییل و این در حقیقت کار را بر ما سخت می کند که ارزش و قدر و منزلت علما و منزلت کسانی که حقایق جهان را پیش روی ما می گشایند را پاس بداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسالت اندیشمندان گشودن معرفت نهفته در نهج البلاغه است

رسالت اندیشمندان گشودن معرفت نهفته در نهج البلاغه است