مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 20:252019-12-15بين الملل

برهم صالح: اولویت های ملی بر ملاحظات حزبی مقدم شود


رییس جمهوری عراق در جریان رایزنی های پارلمانی برای تعیین نخست وزیر جدید این کشور، خواستار ترجیح دادن اولویت های ملی بر اولویت های حزبی شد و بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی و زمان مشخص شده در تعیین نخست وزیر جدید تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سومریه نیوز، نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد برهم صالح، رییس جمهوری عراق به رایزنی ها با رهبران فراکسیون های سیاسی، سندیکاها و گروه های مختلف به منظور تعیین نامزد پست نخست وزیری ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده است: صالح در این رایزنی ها بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی و زمان بندی مشخص برای تعیین نخست وزیر جهت اداره مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تأکید کرده و گفت رایزنی ها و مشورت ها میان فراکسیون های پارلمانی در خصوص تعیین نامزد پست نخست وزیری باید در راستای آرمان ها و مطالبات مشروع مردمی باشد و دولت جدید از حمایت قشر سیاسی و مردم برای اجرای اصلاحات خود به عنوان مقدمه برگزاری انتخابات شفاف برخوردار باشد.

رییس جمهوری عراق تصریح کرد: میزان چالش های پیش روی کشور مستلزم خودداری از منافع فرقه ای و حزبی در تعیین نخست وزیر جدید، جلب رضایت مردم، انجام اصلاحات و ترجیح اولویت های ملی بر ملاحظات حزبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برهم صالح: اولویت های ملی بر ملاحظات حزبی مقدم شود

برهم صالح: اولویت های ملی بر ملاحظات حزبی مقدم شود