مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 آذر 1398 ساعت 15:302019-12-15پزشكي

لزوم رعایت فاصله 30 سانتی متری از لامپ های کم مصرف


کاربرد لامپ های کم مصرف با رعایت موازین بهداشتی و ایمنی، عوارضی برای سلامت انسان ندارد - ، مرکز فارس، رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به مزایای اقتصادی استفاده از لامپ های کم مصرف، عده بیشتری از مردم به استفاده از این لامپ ها روی می آورند که باید با رعایت توصیه های بهداشتی و ایمنی خاطری آسوده تر داشته باشند.

مهندس سیامک شمس افزود: پرتو های فرابنفش این لامپ ها نمی تواند خطری داشته باشد، اما رعایت فاصله بیش از 30 سانتیمتر از این لامپ ها توصیه می شود.

وی گفت: هنگام اتصال یک وسیله به برق حتی در حالت خاموش، میدان الکتریکی ایجاد می کند که در این حالت هرچه ولتاژ بالاتر باشد، میدان الکتریکی ایجاد شده بیشتر است.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هنگام روشن شدن وسیله برقی، میدان دیگری با نام میدان مغناطیسی ایجاد می شود که با افزایش میزان جریان، میدان مغناطیسی افزایش می یابد.

شمس گفت: بر اساس دیدگاه متخصصان و سازمان های بهداشتی معتبر دنیا، با رعایت فاصله استاندارد، می توان از این دو میدان در امان ماند.

وی افزود: به دلیل خطرناک بودن جیوه موجود در لامپ های کم مصرف، باید برای جلوگیری از شکست آن ها، پس از پایان عمر این لامپ ها باید آن را داخل جعبه اولیه و سپس داخل یک یا دو کیسه پلاستیکی مقاوم ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رعایت فاصله 30 سانتی متری از لامپ های کم مصرف

لزوم رعایت فاصله 30 سانتی متری از لامپ های کم مصرف