مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 15:352019-12-14پزشكي

آسیب خُرّ و پف به قلب، مغز و ریه


خُرّ و پف در خواب به قلب، مغز و ریه آسیب می زند.

- ، مرکز خراسان رضوی، دبیر علمی کنگره ملی علم خواب گفت: آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب به اصطلاع عامیانه به آن خر و پف و خرناس کشیدن می گویند کیفیت خواب را پایین می آورد و از سوی دیگر اکسیژن خون با هر وقفه تنفسی پایین افتاده و به قلب و عروق و مغز و ریه آسیب می زند.

دکتر مهناز امینی افزود: در این اختلال هوا به راحتی از مجاری تنفسی، حلق و حنجره عبور نمی کند به طوری که ممکن است برای مدت 10 ثانیه تنفس قطع شود و خون به مغز نرسد.

وی ادامه داد: آپنه خواب یکی از اختلالات شایع خواب به شمار می رود و در مردان شیوع بالایی دارد و بر طبق جدیدترین آمارها از هر دو مرد، یک نفر به این عارضه مبتلاست و بر پایه همین تحقیقات از هر پنج تا 6 زن یک نفر به آپنه خواب مبتلا است.

وی اضافه کرد: کاهش حافظه، خستگی و خواب آلودگی، مشکلات عصبی، استرس، اضطراب و افزایش فشار خون از جمله عوارض ناشی از وقفه تنفسی است.

دبیر علمی کنگره ملی خواب گفت: تشخیص و درمان آپنه خواب در کلینیک های خواب انجام می شود که اکنون دو کلینیک خواب در بیمارستان های امام رضا (ع) و ابن سینای مشهد و دو کلینیک نیز در بخش خصوصی شهر مشهد در این زمینه فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب خُرّ و پف به قلب، مغز و ریه

آسیب خُرّ و پف به قلب، مغز و ریه