مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 12:302019-12-14سياسي

ضرورت وجود استاندارد مشخص مراقبت های ویژه در کشور


دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه با اشاره به هزینه بسیار بالای تهیه دستگاه های لازم در بخش های مختلف مراقبت های ویژه گفت: - وجود استاندارد مشخص مراقبت های ویژه در کشور و گایدلاین های (راهنماهای بالینی) داخل کشوری مناسب ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهنام محمودیه - فوق تخصص مراقبت های ویژه - در آستانه برگزاری هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه گفت: رشته مراقبت های ویژه یک رشته فوق تخصصی نوپا برپایه علم روز پزشکی و مبتنی بر شواهد بالینی و علمی پزشکی در سرتاسر دنیاست.

اولین بخش مراقبت های ویژه در سال 1950 میلادی تاسیس شد پس از آن با شناخت دقیق تر پاتوفیزیولوژی بیماری ها، فیزیولوژی بدن و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مدرن این رشته به سرعت در دنیا رشد و توسعه یافت.

وی ادامه داد: مراقبت های ویژه در ایران علمی نوپا و نوظهور است.

اولین دوره های آموزشی فوق تخصصی این رشته در کمتر از 20 سال پیش پایه گذاری و تاسیس شد سپس با توجه به نیاز مبرم کشور به این رشته در چند دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور آموزش رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه آغاز شد و فوق تخصص های این رشته مشغول ارایه خدمات درمانی در مراکز بیمارستانی سطح 3 و بالاتر در سرتاسر کشور شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت وجود استاندارد مشخص مراقبت های ویژه در کشور

ضرورت وجود استاندارد مشخص مراقبت های ویژه در کشور