مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 12:262019-12-14سياسي

درخواست بسیج اساتید دانشگاه آزاد از شورای نگهبان


250 کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه ای از شورای نگهبان خواستند برای تشکیل مجلس در تراز انقلاب اسلامی به وظایف انقلابی خود عمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی؛ نامه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم در هر نظام حقوقی، تعیین شرایط لازم برای تصدی نمایندگی مجلس بر یک رشته مبانی استوار است و نظارت و بررسی وجود یا فقدان این شرایط در داوطلبان نمایندگی مجلس نیز بر اساس اصول و ضوابطی صورت می گیرد.

حق حاکمیت صالحان بر جامعه از جمله مهمترین مبانی حاکم بر تشخیص صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته است.

برای تحقق هدف حکومت مد نظر اسلام که قانون اساسی نیز آن را تأیید کرده است، صالحان باید عهده دار حکومت و اداره مملکت شوند.

در این صورت دولت می تواند به وظایف خود از جمله ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه ی مظاهر فساد و تباهی عمل کند.

برای تحقق این امر مهم لازم است در تأیید صلاحیت ها که وظیفه خطیر آن بر عهده شورای محترم نگهبان است حق حاکمیت صالحان به مثابه ی حق الناس مورد توجه قرار گیرد و اعضای شورا همواره بر این اصل تأمل نمایند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست بسیج اساتید دانشگاه آزاد از شورای نگهبان

درخواست بسیج اساتید دانشگاه آزاد از شورای نگهبان