مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 10:402019-12-14سياسي

ثبت 81 اثر تاریخی خوزستان در همایش ملی میراث صنعتی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور که در ماهشهر برگزار شد، 81 اثر از خوزستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و 10 اثر نیز واجد ارزش فرهنگی شناخته شد.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور که در ماهشهر برگزار شد، 81 اثر از خوزستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و 10 اثر نیز واجد ارزش فرهنگی شناخته شد.

سیدحکمت‎الله موسوی با اشاره به برگزاری اولین همایش ثبت آثار صنعتی کشور در استان خوزستان و شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: هدف این همایش بررسی پرونده‎های ثبتی آثار تاریخی با محوریت آثار تاریخی صنعتی بود.

وی با بیان این‎که در این همایش از استان خوزستان بالغ بر 130 پرونده ثبتی ارائه شد که نیمی از آن‎ها پرونده‎های مربوط به آثار صنعتی و مابقی غیرصنعتی بودند، افزود: آثار صنعتی ارائه‎شده از سوی خوزستان، عمدتاً در حوزه راه‎آهن شامل ایستگاه‎ها، پل‎ها، تونل‎ها و مجموعه‎های مرتبط بودند که نیاز بود به ثبت برسند تا به تبع آن تعیین محدوده و ضوابط شوند؛ چراکه این موضوع زمینه‎ساز ثبت جهانی راه‎آهن سراسری جمهوری اسلامی را در یونسکو فراهم می‎آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 81 اثر تاریخی خوزستان در همایش ملی میراث صنعتی

ثبت 81 اثر تاریخی خوزستان در همایش ملی میراث صنعتی