مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:452019-12-14پزشكي

پلاستیک خودتمیز شونده ساخته شد


محققان دانشگاه مک مستر کانادا پلاستیک خود تمیز شونده ایجاد کردند که قابلیت پاکسازی اکثر مواد مانند خون، آب و مایعات و همچنین در برابر برخی از خطرناکترین باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مقاومت دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه مک مستر کانادا پلاستیک خود تمیز شونده ایجاد کردند که قابلیت پاکسازی اکثر مواد مانند خون، آب و مایعات و همچنین در برابر برخی از خطرناکترین باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مقاومت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوز، این بسته بندی پلاستیکی شفاف در بسته بندی مواد غذایی یا عایق های در معرض آلودگی های بیمارستانی و یا مواد آلوده کننده آشپزخانه ها، کاربرد دارد.

در حقیقت، این ماده تمیزکننده با الهام از فرایند فوق آبگریزی برگ نیلوفر آبی که به طور طبیعی مایعات را دفع می کند، ساخته شده است.

این ماده جدید مانند برگ نیلوفر آبی دارای سطحی ناهموار و بافتی چروکیده است و با ایجاد کیسه های هوایی تماس بین سطح و مایع را به حداقل می رساند.

لیلا سلیمانی، فیزیکدان مهندسی مک مستر، گفت: این روش ساخت پلاستیک قابلیت تعمیم به دیگر موارد دارد.

محققان با استفاده از این روش شیمیایی، خاصیت دفع پلاستیک بسته بندی را افزایش دادند تا این ماده مانند سدی محکم در برابر عوامل آلوده کننده عمل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاستیک خودتمیز شونده ساخته شد

پلاستیک خودتمیز شونده ساخته شد