مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 07:402019-12-14اقتصادي

پیشنهاد کارشناسی برای افزایش درآمد دولت


باتوجه به اینکه لایحه بودجه 99، با کسری معادل 106 هزار میلیارد تومانی مواجه است که دولت برای تامین منابع درآمدی این کسری باید برنامه هایی داشته باشد، - یک کارشناس اقتصادی معتقد است که دولت بدین منظور باید شرایط مزایده بین المللی را فراهم کند.

مهدی رشیدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه بودجه 99، اظهار کرد: واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دولت داستان تازه ای نیست و آنچه اهمیت دارد این است که به چه کسی می خواهند این اموال را بفروشند؟ اگر نهاد و سازمان هایی که از تمکن مالی برخوردارند برای خرید اقدام کنند، این موضوع ضد اقتصاد مبتنی بر بازار و رقابت است؛ بنابراین برای موفق شدن در این امر باید مزایده بین المللی گذاشته شود و کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و ژاپن که تکنولوژی و نظام اقتصادی سالمی دارند بتوانند در این زمینه با ما مشارکت کنند.

عدم تحقق واگذاری مالی برای جبران کسری بودجه وی با بیان اینکه دولت برای کسری بودجه باید شرایط مزایده بین المللی را فراهم کند، ادامه داد: تاکنون اقداماتی که در رابطه با واگذاری اموال منقول و غیرمنقول صورت گرفته جز بدتر شدن اقتصاد و انحصاری و شبه احصاری شدن آن نتیجه ای نداشته است.

مساله خصوصی سازی و واگذاری اموال باید شرایط رقابت بین المللی و مزایده بین المللی را پیدا کند و آنچه در داخل و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد کارشناسی برای افزایش درآمد دولت

پیشنهاد کارشناسی برای افزایش درآمد دولت