مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 06:502019-12-14اقتصادي

70 درصد پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایرانی سازی شد


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس و 5 فاز پارس جنوبی تا 70 درصد داخلی سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء صبح امروز در نشستی خبری درباره داخلی سازی صنایع گفت: در بحث بنزین که بسیار برای کشور تهدید آمیز بود دشمن برنامه ریزی کرده بود تا بتواند کشورمان را در برابر مشکلات کمبود بنزین تاب بیاورد.

وی افزود: شرکت های خارجی سالها در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ورود کردند و پول های زیادی برای آماده سازی تولید بنزین در این پالایشگاه دریافت کرده اند اما به محض کوچکترین مشکلی و آغاز تحریم ها بلافاصله این پالایشگاه را رها کردند و رفتند.

فرمانده قرارگاه خاتم ادامه داد: اما قرارگاه بلافاصله به این حوزه ورود کرد و جای شرکت های بزرگ خارجی را گرفت؛ چتر حمایتی خود را بر سر شرکت های خصوصی داخلی گستراند و توانستیم قطعات مورد نیاز را طراحی و بعضاً مهندسی معکوس کنیم.

در حال حاضر 70 درصد قطعات استفاده شده در آن، تولید داخل است و این امکان را داریم که به راحتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از نو بسازیم.

سردار محمد تصریح کرد: در فازهای 15، 16، 22، 23 و 24 پارس جنوبی قرارگاه 70 درصد فازها را ایرانی سازی کرده است و توانسته ایم لاینسن آن را ایرانی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایرانی سازی شد

70 درصد پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایرانی سازی شد