مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 آذر 1398 ساعت 05:502019-12-14اقتصادي

اجحاف کارخانجات داخلی در حق معادن


عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی معادن خراسان رضوی گفت: کارخانجات داخلی اجحاف می کنند و مواد معدنی را با قیمت خیلی کمی می خرند.

- حسین حسین زاده در میزگرد معضلات فعالیت معادن که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، در خصوص مشکلات معدن کاران در معاملات داخلی اظهار کرد: پرداخت پول معدن کاران به موقع صورت نمی گیرد، گاه معدن کار باید بیش از شش ماه برای دریافت پول خود انتظار بکشد حال آنکه نمی تواند این کار را انجام دهد، چرا که معدن کار باید برای معدن هزینه کند و به همین دلیل ترجیح می دهد با قیمت کمتر بار خود را صادر کند تا پول نقد به دستش برسد.

وی ادامه داد: از اول مهرماه عوارض صادرات سنگ آهن را به 25 درصد رسانده اند و این شامل کنسانتره گندله و سنگ آهن دانه بندی می شود، این مسئله به همراه افزایش هزینه حمل بار باعث می شود که توجیه اقتصادی صادرات از بین برود.

عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی معادن خراسان رضوی در خصوص وضع عوارض بر صادرات معدن، تصریح کرد: بحث من بر سر عوارض نیست، چراکه گفته می شود با صادرات، این مواد معدنی از کشور خارج می شود اما بحث این جاست که اگر این صادرکننده بتواند بار خود را در ایران با قیمت عادلانه بفروشد قطعا این کار را انجام می دهد حال آنکه با انجام صادرات خطرات و مشکلات زیادی همچون حمل بار و بازگرداندن ارز و مسائلی از این د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجحاف کارخانجات داخلی در حق معادن

اجحاف کارخانجات داخلی در حق معادن