مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 21:452019-12-12اقتصادي

مزایده ی باغ خونی


«باغ خونی» مشهد که 68 سال قبل، مکانِ به توپ بستن مسجد گوهرشاد در حرم امام رضا (ع) بود، در حالی به مزایده گذاشته شده که در فراخوان مزایده اش هیچ اشاره ای به ثبت ملی بودن این باغ قاجاری نشده است.

- باغ خونی مشهد که 68 سال قبل، مکانِ به توپ بستن مسجد گوهرشاد در حرم امام رضا (ع) بود، در حالی به مزایده گذاشته شده که در فراخوان مزایده اش هیچ اشاره ای به ثبت ملی بودن این باغ قاجاری نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر چند مزایده یا خرید و فروش آثار تاریخی غیرمنقول یا منقول در صورتی که به تخریب منجر نشود، اقدامی قانونی و روندی معمولی است، اما در فراخوان مزایده ی فروش مجموعه باغ خونی که نمادی از باغ ایرانی در مشهد نیز محسوب می شود و 25 اسفند سال 1379 با شماره ی 3240 درفهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده، هیچ نامی از ثبت این اثر تاریخی در فهرست میراث ملی کشور نیست.

مجموعه باغ خونی در خیابان عنصری مشهد در اوایل دوره قاجار، در بخش جنوبی خارج از حصارهای شهر مشهد در مساحتی حدود شش و نیم هکتاری ساخته شد که به باغ خونی یا به واسطه وجود چشمه ای در آن به باغ چشمه معروف شد.

این باغ سه عمارت مستقل بوده که دو ساختمان آن تخریب شده است.

بنا بر روایات تاریخی در سال 1330 شمسی 1912 میلادی از این باغ مسجد گوهرشاد را به توپ بستند، اکنون نیز این باغ محل قرارگیری توپ هایی است که رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایده ی باغ خونی

مزایده ی باغ خونی