مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 15:252019-12-12سياسي

72 امضاء در 254 روز کاری برای راه اندازی یک واحد تولیدی کوچک


معصومه آقاپور علیشاهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز  اظهار کرد: فضای کسب و کار کشور در حال روز و خوبی نیست متاسفانه به دلیل بروکراسی اداری دچار مشکل هستیم، در برخی موارد مصوبات مجلس و آیین نامه داخلی و اجرایی آنقدر سخت گیرانه هست که افراد را از ادامه کار ناامید می کند.

وی تصریح کرد: برای نمونه فردی برای گرفتن مجور تاسیس بنگاه اقتصادی باید تنها 32 استعلام از جهادکشاورزی و 30 استعلام از فرمانداری و استانداری اخذ کند تازه اگر برگشتی برای نامه وجود نداشته باشد.

آقاپور افزود: از نظر زیرساخت دولت الکترونیک هم باید بگویم فقط ظاهر و یک اسم است تا به کنجکاوی مردم فقط پاسخی ظاهری داده شود، باید پرسید این دولت الکترونیک به کدام استعلام پاسخ داده است؟ خود همین دولت الکترونیک در این مورد خاص بروکراسی را پیچیده تر هم می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موانع بهبود کسب و کار در کشور اظهار داشت: در کشور ما برای شخصی که می خواهد یک واحد تولیدی کوچک راه اندازی کند، باید حداقل 54 و حداکثر72 نامه مکاتبه شود که حداقل 254 روز کاری طول می کشد، تا این نامه نگاری ها انجام شود.

وی افزود: متاسفانه در سیستم اداری همه این کارها را انجام می دهند که بر کسب و کار نظارت کنند، اما دیگر فکر نمی کنند که این نظارت باید بعد از راه اندازی باشد و نه پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

72 امضاء در 254 روز کاری برای راه اندازی یک واحد تولیدی کوچک

72 امضاء در 254 روز کاری برای راه اندازی یک واحد تولیدی کوچک