مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 آذر 1398 ساعت 07:002019-12-12اجتماعي

تاق بستان را دچار فرسایش کرده ایم و پرآو را پُر از زباله


مسئول کارگروه حفظ محیط کوهستان هیات کوهنوردی استان کرمانشاه نسبت به از بین رفتن چرخه حیات گیاهی و جانوری در دو کوه پُرتردد تاق بستان و پرآو هشدار داد.

- "تاق بستان" را دچار فرسایش کرده ایم و "پرآو" را پُر از زباله ایسنا/کرمانشاه مسئول کارگروه حفظ محیط کوهستان هیات کوهنوردی استان کرمانشاه نسبت به از بین رفتن چرخه حیات گیاهی و جانوری در دو کوه پُرتردد تاق بستان و پرآو هشدار داد.

عبدالحسن اسماعیلی به مناسبت روزجهانی کوهستان در گفت و گو با ایسنا، ارتفاعات فرخشاد، تاق بستان و پرآو را از شلوغ ترین کوه های استان دانست و گفت: متاسفانه حجم تردد بالای کوه روها در این ارتفاعات طی سالهای اخیر چرخه حیات گیاهی و جانوری آنها را به سمت نابودی پیش برده است.

وی تصریح کرد: کوه تاق بستان به واسطه تردد زیادی که بویژه در اواخر هفته در آنجا انجام می گیرد، روبه فرسایش است و در آینده نه پوشش گیاهی در آنجا می بینیم و نه حیات جانوری.

این کوهنورد کرمانشاهی به حجم بالای زباله ها در دامنه کوه پرآو – چالابه – و ارتفاعات آن هم اشاره کرد و گفت: در سالهای نه چندان دور تنها کوهنوردان از این مسیر برای رفتن به قله های پرآو استفاده می کردند، اما در سالهای اخیر شکل گیری طبیعت گردی نیز باعث استقبال بسیار مردم از این منطقه زیبای گردشگری شده و پیامدهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاق بستان را دچار فرسایش کرده ایم و پرآو را پُر از زباله

تاق بستان را دچار فرسایش کرده ایم و پرآو را پُر از زباله