مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 14:152019-12-11دانش

علم تولیدی در کشور باید مشکلات را حل کند


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها باید منجر به حل مشکلات جامعه شود، افزود: علم تولیدی در کشور باید مشکلات را حل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه های ما به رغم اینکه در یک رقابت نابرابر با دانشگاه های مطرح دنیا قرار دارند، اما از قافله علمی عقب نمانده اند و در سایه تلاش آنها، ایران بیشترین سرعت رشد تولید علم را در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور کارآفرین شوند، ادامه داد: بر این باوریم که باید نقش دانشگاه ها در توسعه کشور و استان افزایش یابد و تولید علم با هدف رفع مشکلی از مشکلات جامعه انجام شود.

وی اظهار داشت: با وجود فشارها، تحریم ها و محدودیت هایی که علیه کشورمان اعمال می شود، حرکت علمی کشور متوقف نشده و ایران از نظر رشد تولید علم در جایگاه نخست دنیا قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تولیدات علمی کشور باید در نوبت اول مشکلات داخلی ما را حل کند و انتظار داریم که گروه های علمی و دانشگاهی، مسائل جامعه را بررسی و برای حل معضلات راه حل ارائه کنند.

وی افزود: در سایه تلاش دانشمندان و متخصصان داخلی، هم اکنون 70 درصد از محصولات وارداتی و 96 درصد از داروهای مورد نیاز مردم در د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم تولیدی در کشور باید مشکلات را حل کند

علم تولیدی در کشور باید مشکلات را حل کند