مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 07:562019-12-11پزشكي

طح تحول سلامت نتوانست «زیرمیزی» گرفتن پزشکان را حذف کند


جامعه شناس با بیان اینکه طرح تحول سلامت با هدف حذف زیرمیزی شروع شد و نتوانست جلوی این موضوع را بگیرد اظهار داشت: عمده ترین دلیل این اتفاق، نبود شفافیت در نظام سلامت است.

- میثم مهدیار جامعه شناس در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص گلایه برخی از مردم در مطب پزشکان یا بیمارستان ها درباره سودجویی برخی از پزشکان اظهار داشت: ساختار نظام سلامت ما طی سال های اخیر با بحران مواجه شده است در این نظام امکان اینکه پزشکان بتوانند یک فعالیت شفاف را داشته باشند وجود ندارد به همین دلیل با مشکلاتی از جمله پرداخت نکردن مالیات، دریافت زیرمیزی و ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان ها برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با هدف حذف زیرمیزی شروع شد و نتوانست جلوی این موضوع را بگیرد اظهار داشت: عمده ترین دلیل آن نبود شفافیت در نظام سلامت است که همین موضوع باعث شده برخی از پزشکان به عنوان کاسب در نظام سلامت فعالیت کنند و همان طور که بارها در رسانه ها توسط مسؤولان وزارت بهداشت اعلام شده است برخی از جراحی ها به صورت القایی و غیرلازم توسط پزشکان تجویز می شود.

مهدیار افزود: طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی قصور پزشکی رو به افزایش است و رضایت مردم در مواجهه نزدیک با نظام سلامت کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طح تحول سلامت نتوانست «زیرمیزی» گرفتن پزشکان را حذف کند

طح تحول سلامت نتوانست «زیرمیزی» گرفتن پزشکان را حذف کند