مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 04:402019-12-11بين الملل

آب پاکی که امیر قطر روی دست پادشاه سعودی ریخت


پادشاه عربستان با دعوت از امیر قطر برای شرکت در نشست ریاض, در پی همسوکردن دوحه با سیاست های مخرب ائتلاف سعودی اماراتی در منطقه بود که با غیبت شیخ حمد بن خلیفه در این نشست, به هدفش نرسید.

- پادشاه عربستان با دعوت از امیر قطر برای شرکت در نشست ریاض, در پی همسوکردن دوحه با سیاست های مخرب ائتلاف سعودی اماراتی در منطقه بود که با غیبت شیخ حمد بن خلیفه در این نشست, به هدفش نرسید.

بعد از آنکه ملک سلمان پادشاه عربستان از شیخ حمد بن خلیفه امیر قطر برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت بعمل آورد این تصور شکل گرفت که گویا دو طرف از روابط خصومت آمیز گذشته فاصله گرفته و به سمت آشتی پیش می روند.

البته رسانه های سعودی و اماراتی و تحلیل گران نزدیک به این محافل نیز در ایجاد این فضا دست و نقش داشتند و حتی برخی از تحلیل گران از احتمال عقب نشینی قطر از رویکردهای گذشته خود و احتمال تغییر در سیاست خارجی خود خبر می دادند.

اما درعمل امیر قطر سفر به روندا برای شرکت در مراسم جایزه بین المللی مبارزه با فساد را بر شرکت در نشست ریاض ترجیح داد و لذا ریاست هیات نمایندگی این کشور در نشست ریاض به نخست وزیر تقلیل یافت که در مقایسه با سال گذشته (که ریاست قطر را وزیر مشاور در امور خارجی بر عهده داشت) سطح نمایندگی قطر ارتقاء یافته اما در حد انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب پاکی که امیر قطر روی دست پادشاه سعودی ریخت

آب پاکی که امیر قطر روی دست پادشاه سعودی ریخت