مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 04:402019-12-11سياسي

توجه به سلامت غذا از مزرعه تا سفره/کم آبی جدی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت عزم جدی و همگانی برای توسعه برنامه های سلامت محور در حوزه غذا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا زالی، در جلسه شورای عالی راهبردی برنامه جامع سلامت غذای کشور، این جلسه را نمادی از کار گروهی و بین بخشی دانست و گفت: بدون همگرایی میان متولیان حوزه سلامت و امنیت غذا، شاخص های تغذیه سالم ارتقا پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تعهد نوین سیاسی در سطوح بالای سیاست گذاری کشور اهمیت بالایی دارد، افزود: یکی از دستاوردهای توجه بیش از پیش سیاست گذاران به موضوع سلامت و امنیت غذا، افزایش اعتماد ملی به این موضوع حیاتی است.

وی گفت: باید مسئولان و متولیان حوزه غذا در حوزه اجرا و سیاست گذاری در ابعاد مختلف به هم پیوستگی دست یابند و موارد اساسی را در بعد قانونی تا حاصل شدن نتیجه مطلوب پیگیری و اجرا کنند.

زالی با تاکید بر اهمیت صنعت کشاورزی در حوزه غذا، خاطرنشان کرد: توجه ناکافی به مدیریت صحیح در حوزه کشاورزی عامل اصلی فاصله زیاد کشور ما با آن چیزی است که در کشورهای توسعه یافته به عنوان کشاورزی هوشمند، سبز و نوین مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه موضوع کم آبی در کشور غیر قابل اجتناب و چشم پوشی است، اظهارکرد: وجود کشاورزی نامناسب و سنتی، موجب هدر رفتن منابع آب به میزان بسیار زیادی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به سلامت غذا از مزرعه تا سفره/کم آبی جدی است

توجه به سلامت غذا از مزرعه تا سفره/کم آبی جدی است