مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 آذر 1398 ساعت 04:252019-12-11پزشكي

67 نمونه مثبت آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با بروز آنفلوآنزا 273 نمونه گیری از بیماران مشکوک در محدوده این دانشگاه انجام که 67 مورد آن تاکنون مثبت اعلام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با استقرار آزمایشگاه منطقه ای آنفلوآنزا در زاهدان روند تشخیص و درمان این بیماری در سیستان و بلوچستان تسریع شده و این آزمایشگاه قابلیت پاسخگویی در کمترین زمان ممکن را دارد.

وی با اشاره به ماهیت بیماری آنفلوآنزا گفت: دوره این بیماری معمولا بین یک تا سه روز است و دوره سرایت آن نیز از یک روز قبل از بروز علایم تا هفت روز بعد از آن بطور کلی از پنج تا 10 روز متغیر است و این دوره در کودکان زیر 5 سال و بیماران و افراد مسن با ضعف ایمنی طولانی تر می شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سرایت این بیماری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود به طوری که در تماس مستقیم قطرات تنفسی شخص به شخص است که تا فاصله حدود یک تا 2 متری پرتاب می شوند و عفونت را به اطرافیان منتقل می کنند و در تماس غیر مستقیم ویروس آنفولاآنزا ممکن است ساعت ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج زنده بماند و تماس دست با سطوح یا اشیاء آلوده به این قطرات و سپس با زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان این عفونت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

67 نمونه مثبت آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید

67 نمونه مثبت آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید