مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 آذر 1398 ساعت 12:162019-12-10اجتماعي

یک سال حبس برای شکارچی آهو در استان بوشهر


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شکارچی غیر مجاز آهو در منطقه حفاظت شده مند به یکسال حبس محکوم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، فرهاد قلی نژاد بیان کرد: یک شکارچی غیرمجاز که در منطقه حفاظت شده مند، اقدام به شکار آهو کرده بود با حکم قضایی به یکسال حبس و پرداخت خسارت وارد شده به محیط زیست محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه شکار و صید بدون کسب مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است و شکار بدون پروانه و مجوز مشمول پرداخت خسارت گونه های جانوری و مجازات های مقرر در قانون شکار و صید است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرادامه داد: آهو به استناد مصوبه 168 شورایعالی حفاظت محیط زیست مورخ 1378 راجع به تعیین گونه های جانوران وحشی، مشمول قانون شکار و صید و طبقه بندی آن ها جزو گونه های حمایت شده و حفاظت شده است و شکار غیر مجاز آن از جنبه کیفری مشمول مجازات مندرج در بند الف ماده 12 قانون شکار و صید مصوب 1346 با اصلاحات 1397 است.

وی اضافه کرد: از جنبه حقوقی نیز ضرر و زیان ناشی از جرم شکار آهو به استناد مصوبه شماره 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست مصوب 1394 مبلغ 100 میلیون ریال است.

قلی نژاد گفت: بر اساس ماده 12 قانون شکار و صید مصوب 1346 با اصلاحات 1397، هر کس مرتکب اعمال زیر شود به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سال حبس برای شکارچی آهو در استان بوشهر

یک سال حبس برای شکارچی آهو در استان بوشهر